תוכנית מופ"ת

מהי תוכנית מופ"ת

תוכנית מופ"ת (מתמטיקה, פיזיקה ותרבות) מיועדת לאפשר לתלמידים מוכשרים במקצועות הריאליים ללמוד בקצב מוגבר ולהגיע מוקדם מהרגיל לתעודת בגרות וללימודי תואר ראשון באוניברסיטה

על התוכנית

תוכנית מופ"ת הינה תוכנית ייחודית למצוינות המדגישה את לימודי המתמטיקה והפיסיקה ומלווה אקדמית על-ידי אוניברסיטת בר אילן. התוכנית חושפת את התלמידים לעולם האקדמיה ומאפשרת להם ללמוד באקדמיה לקראת תואר ראשון.

התוכנית הינה תוכנית מצוינות שש-שנתית המתחילה בכיתה ז' עד יב' ברצף שש שנתי ומלווה ע"י רכזת המצוינות של התיכון.

התוכנית מעודדת את התלמידים לקראת מיצוי יכולתם המקסימלית ושואפת להשכלה גבוהה תוך התחשבות בכישוריהם של התלמידים.

 למי מיועדת התכנית

התכנית מיועדת לתלמידים בעלי יכולות לימודיות גבוהות, בעלי נטייה לתחומים הריאליים, בעלי מוטיבציה גבוהה ללמידה והתנהגות מיטבית.

הקבלה לכיתת המופ"ת בחטיבת הביניים נעשית לאחר מיון קפדני, במהלכו עוברים התלמידים ראיון אישי ושתי מכינות לימודיות. תלמידי הכיתה מתוגברים במקצועות הריאליים (מתמטיקה ופיזיקה) ע"פ תכנית לימוד ייחודית, כמו כן ישנם דגשים על טיפוח מנהיגות ויכולות חברתיות.

מסלולי התוכנית בתיכון

תלמידי מופ"ת אשר למדו במסגרת תכנית מול"א (מוכנות לאקדמיה) בכיתה ח' וצברו קורסים אקדמיים בכיתה ט', יכולים להמשיך לאחד משני מסלולים ייחודיים השמורים לתלמידי מופ"ת בלבד:

מסלול א'- מסלול הצבירה- במסלול זה לומדים התלמידים קורסים ממגוון החוגים הנלמדים באוניברסיטת בר-אילן, כולל חוגי המדעים. הציונים ונקודות הזכות שהם צוברים נשמרים למשך עשר שנים לטובת לימודים עתידיים באוניברסיטה.

מסלול ב'- המסלול המואץ- במסלול זה יכולים תלמידים מצטיינים לסיים את התואר האקדמי עם דחיית שירות של מספר חודשים. למסלול זה מתקבלים תלמידים אשר מסיימים את לימודי מתמטיקה ברמת 5 יח"ל וסה"כ 12 יחידות בסוף כיתה י', וכן את לימודי הסטטיסטיקה באוניברסיטה.

בכיתה י' נלמדים כל המקצועות המדעיים: כימיה, פיזיקה, ביולוגיה ומדעי המחשב. התלמידים בוחרים להגביר מקצוע מדעי נוסף בכיתה יא'. כמו כן, התלמידים מסיימים את לימודי המתמטיקה והפיסיקה ברמת 5 יח"ל בסוף כיתה יא' ויב', או יכולים לבחור להקדים את סיומם. תלמידים מצטיינים הממשיכים למסלול המואץ נדרשים לסיים את לימודי המתמטיקה בכיתה י'.

קישורים מהירים